Wat slikken bij angst?

Er zijn verschillende supplementen en vitamines die kunnen helpen bij het beheersen van angst:

  1. Vitamine B-complex: B-vitamines, zoals B6, B9 (foliumzuur) en B12, spelen een belangrijke rol in de productie van neurotransmitters, die de stemming en stressrespons van het lichaam reguleren1.

  2. Vitamine D: Er is enig bewijs dat vitamine D kan helpen bij het beheersen van angst, hoewel meer onderzoek nodig is om deze bevindingen te bevestigen2.

  3. Magnesium: Dit mineraal speelt een rol in vele lichaamsfuncties, waaronder de regulatie van de zenuwfunctie. Sommige onderzoeken suggereren dat magnesium kan helpen bij het beheersen van angst3.

  4. Omega-3 vetzuren: Deze vetzuren, die voornamelijk worden gevonden in vette vis, zijn belangrijk voor de hersenfunctie. Er is enig bewijs dat ze kunnen helpen bij het beheersen van angst4.

  5. Ashwagandha: Dit is geen vitamine, maar een kruid dat vaak wordt gebruikt in de Ayurvedische geneeskunde. Het wordt vaak gebruikt om stress en angst te verminderen en is een van de supplementen in het vitamine gummiepakket.

 

Bronnen:

  1. SP389POLYSULFONE FLAT SHEET MEMBRANES PREPARED WITH VITAMINE E AND LIPOIC ACID TO REDUCE OXIDATIVE STRESS IN DIALYSIS

  2. MO602HIGH LEVELS OF ADVANCED OXIDATIVE PROTEIN PRODUCTS (AOPP) HELP TO PREDICT THE PROGRESSION OF ATHEROSCLEROSIS IN CHRONIC KIDNEY DISEASE WITH VITAMINE E TREATEMENT MIGHT STABILIZE AOPP LEVELS

  3. Antioxidant effects of alpha-tocopherol (vitamine E) on testis regeneration in busulfan-treated mice

  4. Effects of Sodium Selenite and Vitamin E on the Development of Morphine Dependency in Mice

Dit bericht is gepost in . Bookmark de link.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *