Kan je acne krijgen van pre-workout?

Er is momenteel geen wetenschappelijk bewijs dat direct aantoont dat pre-workout supplementen acne veroorzaken. Echter, sommige ingrediënten in pre-workout supplementen, zoals cafeïne en andere stimulerende middelen, kunnen bij sommige mensen leiden tot hormonale veranderingen die acne kunnen verergeren. Het is ook belangrijk om te onthouden dat iedereen anders reageert op supplementen, dus wat bij de ene persoon acne veroorzaakt, kan bij een ander geen effect hebben. Als je merkt dat je acne verergert na het starten van een pre-workout supplement, kan het nuttig zijn om te stoppen met het gebruik ervan en te zien of je huid verbetert. Raadpleeg altijd een arts of dermatoloog als je je zorgen maakt over acne.

Dit bericht is gepost in . Bookmark de link.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *