Is moringa goed?

Moringa oleifera, ook wel bekend als de ‘wonderboom’, heeft verschillende positieve effecten op het lichaam dankzij de rijke voedingswaarde en bioactieve stoffen. Hier zijn enkele van de voordelen van Moringa:

  1. Wondgenezing: Moringa oleifera heeft wondhelende eigenschappen. Een studie toonde aan dat een methanolisch extract van M. oleifera bladeren de genezing van geïnfecteerde wonden bij diabetische ratten bevorderde1.

  2. Antioxidant en ontstekingsremmend: Moringa oleifera bevat antioxidanten die kunnen helpen bij het bestrijden van oxidatieve stress. Bovendien heeft het ontstekingsremmende eigenschappen2.

  3. Antimicrobieel: Moringa oleifera heeft antimicrobiële eigenschappen. Een studie toonde aan dat zilvernanodeeltjes gesynthetiseerd met M. oleifera extract aanzienlijke antibacteriële potentie vertoonden tegen pathogene stammen zoals Escherichia coli, Klebsiella pneumoniae, Staphylococcus aureus, en Bacillus subtilis2.

  4. Voedingsrijk: Moringa oleifera is rijk aan voedingsstoffen, waaronder eiwitten, essentiële aminozuren, koolhydraten, lipiden, vezels, vitamines, mineralen, fenolische verbindingen, fytosterolen en anderen3.

  5. Farmacologische eigenschappen: Moringa oleifera heeft verschillende farmacologische eigenschappen, waaronder anti-diabetische, anti-inflammatoire, anticarcinogene, antioxidant, cardioprotectieve, antimicrobiële en hepatoprotectieve eigenschappen3.

Het is belangrijk om te onthouden dat hoewel Moringa oleifera veel gezondheidsvoordelen heeft, het niet als vervanging voor medische behandeling moet worden gebruikt. Raadpleeg altijd een gezondheidsdeskundige voordat je begint met een nieuw supplementenregime.

Bronnen:

  1. Moringa oleifera Leaf Extract Promotes Healing of Infected Wounds in Diabetic Rats: Evidence of Antimicrobial, Antioxidant and Proliferative Properties

  2. Antioxidant and Antibacterial Activities of Silver Nanoparticles Biosynthesized by Moringa oleifera through Response Surface Methodology 

  3. Fatty acid profile, sterols, and squalene content comparison between two conventional (olive oil and linseed oil) and three non-conventional vegetable oils (echium oil, hempseed oil, and moringa oil) 

Dit bericht is gepost in . Bookmark de link.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *